Co drugi (47,5 proc.) internauta odwiedził w czerwcu 2008 strony z grami on-line - wynika z badania Megapanel PBI/Gemius.
Strony z grami on-line cieszą się wśród internautów dużym zainteresowaniem. W czerwcu 2008 witryny te zanotowały ponad 7 mln użytkowników. Większość z nich (52,7 proc.) stanowili mężczyźni. Co więcej, przeznaczyli oni na granie on-line średnio więcej czasu w miesiącu (7 godzin 45 minut) niż kobiety (5 godziny 16 minut).
Internauci odwiedzający strony z grami on-line to przede wszystkim najmłodsi użytkownicy sieci. Analiza affinity index w wybranych grupach wiekowych pokazuje, iż strony te cieszą się największą popularnością wśród internautów w wieku 7-14 lat (affinity index - 162,31) oraz 15-24 lat (affinity index - 116,3). Dla porównania, najmniej zainteresowane tematem były osoby w wieku 55 lat i więcej (affinity index - 61,33).
W rankingu najpopularniejszych stron z grami on-line pod względem średniego miesięcznego czasu na użytkownika, prym wiodą serwisy z grami internetowymi portalu o2.pl. W czerwcu 2008 statystyczny internauta spędził na nich aż 9 godzin 59 minut. Drugie miejsce zajął Travian.pl (średni czas na użytkownika - 7 godzin 19 minut), trzecie przypadło grze internetowej Ikariam.pl (średni czas na użytkownika - 6 godzin 37 minut).
W okresie od czerwca 2006 do czerwca 2008 zasięg 49 najpopularniejszych stron z grami on-line zwiększył się o ponad 16 pkt proc. Równocześnie wydłużył się średni czas na użytkownika na przestrzeni analizowanych 24 miesięcy - z 3 godzin 56 minut w czerwcu 2006 do 6 godzin 34 minut dwa lata później.
Affinity index - dopasowanie użytkownika grupy celowej na wybranych witrynach w stosunku do dopasowania polskich użytkowników grupy celowej w całym internecie.
Średni czas na użytkownika (real user) - średni czas jaki przeciętny użytkownik spędził na wybranej witrynie w danym miesiącu.
Podstawą dla powyższej analizy są wyniki badania Megapanel PBI/Gemius za czerwiec 2006 - czerwiec 2008. Grupa objętych badaniem: wszyscy 7+. Liczebność próby: czerwiec 2006 N=19 047, czerwiec 2008 N=17 330. Analiza została przygotowana w oparciu o wyniki oglądalności 48 najpopularniejszych witryn z niestandardowego drzewka agregatów "Gry on-line" autoryzowanego przez Gemius SA. W badaniu Megapanel PBI/Gemius wykorzystano dane o strukturze internautów pochodzące z badania NetTrack Millward Brown SMG/KRC prowadzonego na próbie dobieranej i ważonej przez PBC.