Przenieś się w przyszłości i weź udział w wielkiej bitwie o kontrolę nad tajemniczym kryształem pozaziemskiego pochodzenia – najpotężniejszym źródłem energii. Dzięki niemu nasza cywilizacja może być uratowana… bądź zniszczona.
Od jedenastu lat wieża obcych zdawała się być uśpiona, wznosząc się niczym przeklęta góra nad pustkowiem, które kiedyś było Morzem Śródziemnym. Wieża uchodziła za relikt „trzeciej wojny o tyberium”, wyniszczającego konfliktu o kontrolę nad kryształami tyberium. Prawda okazała się zupełnie inna – wieża nie jest reliktem i nie jest uśpiona. Głęboko w jej wnętrzu realizowany jest plan inwazji na Ziemię. W tym momencie rozpoczyna się historia przedstawiona w Tiberium. Gracze wcielają się w rolę komandora Ricardo Vegi i na czele elitarnego oddziału żołnierzy ruszają, by zażegnać niebezpieczeństwo o globalnej skali. Vega – uzbrojony w pokaźny arsenał broni, wspierany przez samonaprowadzające się rakiety i mogący skorzystać ze wsparcia powietrznego oraz orbitalnych dział jonowych – rusza na front.
Tiberium łączy w sobie dynamikę przedstawionej w perspektywie pierwszej osoby gry akcji z elementami taktycznymi, zapewniając graczom emocjonującą, zapierającą dech w piersiach przygodę. Żeby pogłębić płynące z rozgrywki doświadczenia, gracze otrzymają z czasem dowództwo nad oddziałami piechoty, dywizjami pancernymi oraz lotniczymi. Od Vegi i jego oddziałów zależą losy wojny. Gracze mogą wziąć udział w kampanii offline bądź stanąć do walki w emocjonujących bitwach online.
Po dwóch latach prac w końcu możemy ujawnić grę i podzielić się ze światem bogactwem opowiedzianej w niej historii. Włożyliśmy dużo wysiłku, by stworzyć grę, w której będzie można zarządzać swoim oddziałem, zaznaczać wrogów i wydawać polecenia, wciąż pozostając w widoku z perspektywy pierwszej osoby. Jesteśmy niezwykle dumni z tego, że dołączyliśmy do projektu, który ma potencjał, by znaleźć się w kanonie dzieł s-f – powiedział Chris Plummer, producent wykonawczy z EA Los Angeles.
Mike Verdu, dyrektor generalny i wiceprezes studia EA Los Angeles, dodał – EA LA ma wieloletnie doświadczenie w tworzeniu przełomowych strategii czasu rzeczywistego z serii Command & Conquer, w której po raz pierwszy pojawiło się uniwersum Tiberium. Dzięki nowej produkcji łączącej w sobie elementy taktyki i gry akcji FPP, świat ten przestanie być tylko tłem wydarzeń, a stanie się jedynym w swoim rodzaju uniwersum. To narodziny nowej marki.
Tiberium powstaje w studiu EA Los Angeles. Światowa premiera gry, która ukaże się na komputery PC oraz konsole PLAYSTATION3 i Xbox 360, odbędzie się jesienią 2008 roku. Tytuł nie otrzymał jeszcze klasyfikacji wiekowej PEGI. Więcej informacji na jego temat można znaleźć pod adresem: www.ea.pl.