Firma Trend Micro Incorporated, światowy lider w dziedzinie rozwiązań zabezpieczających, udostępniła Internautom grę wideo Titanium Power Up.
Dzięki zaskakującemu humorowi i interesującym postaciom zmienia ona negatywne nastawienie do zabezpieczeń internetowych.
Titanium Power Up przypomina klasyczne gry zręcznościowe, takie jak Super Mario Bros czy Pitfall. W grze użytkownicy muszą przejść wiele poziomów, a każdy z nich jest osadzony w innym środowisku z zabawnymi postaciami i wyzwaniami. Gra w metaforyczny sposób pokazuje to, czego użytkownicy najbardziej nie lubią w zabezpieczeniach internetowych — zmniejszenie szybkości, denerwujące wyskakujące okna i niepokojące ostrzeżenia — ale zamiast wywoływać lęk i dezorientację daje im możliwość radzenia sobie z tymi problemami.
„Titanium Power Up to żartobliwy sposób kontaktu z naszymi klientami na danej platformie” — mówi Beata Nalepa, Channel Account Manager w polskim oddziale Trend Micro. „Trend Micro stawia sobie za cel ochronę rodzin i osób indywidualnych użytkowników przed realnymi zagrożeniami, tak aby nie musieli zaprzątać sobie nimi głowy. Ta gra pomoże zwiększyć świadomość zagrożeń, jakie niesie ze sobą korzystanie z Internetu, zwłaszcza dla młodzieży, która nie poświęca zbyt wiele czasu na ich zrozumienie” – dodaje.
Gracze mogą za pomocą klawiszy spacji i strzałek sterować postacią w celu uniknięcia różnych zagrożeń i przeszkód oraz pokonania „czarnego charakteru” na końcu każdego poziomu. Punkty można zdobywać na różne sposoby, a wynik końcowy można łatwo pokazać znajomym na Facebooku lub Twitterze.